Biar gambar menceritakan segalanya...

Friday, June 5, 2009

Muktamar PAS kecoh... berkali2 para pemimpin mereka menyebut2 nama UMNO, meminta agar para pengikutnya menyerap roh dan semangat perjuangan parti Melayu nombor satu negara ini... Sekecoh muktamar PAS, begitulah juga kecoh dan bersimpang siurnya fahaman serta iktikad para ahli PAS...

Apapun, tiada guna bercakap banyak... rakyat Malaysia sudah semakin terasuh mindanya... sepatutnya sudah semakin bijak menilai yang mana hak dan yang mana batil... entry kali ini biarlah gambar yang lebih banyak menceritakan segala-galanya berbanding kata-kata...

Tok Guru terhormat dalam parti PAS ini pernah mengecam PKR kerana parti terbabit disifatkan beliau sebagai bercelaru dan tidak berkesan kepada pemerintahan rakyat.

Dulu mereka (PAS terutamanya Nik Aziz) mendakwa DAP dan Syaitan berkongsi sikap dan budaya yang sama - kedua-duanya tidak boleh diterima manusia dan dilaknat tuhan!

itu dahulu... tapi hari ini... inilah wajah PAS pasca PRU 12...

PAS kini semakin berjaya dijinakkan oleh rakan sekutunya DAP sehingga parti tersebut kelihatan tidak lebih daripada sekadar mengikut arah yang dibawa oleh DAP.

Kesepakatan PAS dan DAP... kerjasama menjahanamkan Melayu dan merampas kuasa yang sangat efisien.

Gila kuasa, pengkat dan kedudukan... itulah imej PAS hari ini... diberi sekawah emas, mengimpikan sekawah yang lain...

Penderhaka rakyat, penderhaka raja... Nizar buat Melayu pincang!

Kepimpinan Tok Guru Haji Hadi... bukan mewakili suara rakyat terutama masyarakat Melayu ~ Islam tetapi, hakikatnya beliau memperjuangkan suara pemerintah-pemerintah DAP.

Insaflah Melayu, jangan jadi menang sorak, kampung tergadai. Dek kerana menjaga sangat hati DAP, PAS sanggup menyusukan kera di hutan sedangkan anak-anak mereka di rumah sendiri mati kelaparan.

Justeru... kita perlulah menilai PAS secara terbuka... siapakah sebenarnya sebuah parti yang mendakwa kepimpinan mereka sebagai kepimpinan Islam yang terbaik, para pemimpin mereka adalah kalangan umat Islam yang paling tulen keislamannya, pemerintahan mereka pemerintahan yang bersih, tulus dan kerana Tuhan dan negeri tadbiran mereka merupakan negeri serambi kaabah...

Jika para pemimpin PAS berani berkata;

"Sesiapa yang tidak mengundi PAS berdosa besar"

"Sesiapa yang memangkah BN kafir!"

"Sesiapa yang mengikut PAS akan mendapat pahala"

"Sesiapa yang memilih PAS bererti dia memilih syurga dan akan dimasukkan ke dalam syurga"

"Para pemimpin UMNO semuanya kafir!"

dan bermacam-macam lagi jaminan dan dakwaan berbaur hukum islam, maka pada ketika ini perlulah untuk kita bertanya kepada diri, adakah mengkafirkan saudara seislam yang lain dan adakah tindakan memberi jaminan dosa, pahala, syurga dan neraka dengan sewenang-wenangnya itu adalah sikap kepimpinan Islam yang sebenar?


sangat sedikit penceritaan gambaran di atas. banyak lagi sebenarnya kekhilafan yang telah dilakukan oleh PAS... Sebagai Melayu ~ Islam, janganlah kita semua mudah lupa dengan segala kepincangan yang telah mereka lakukan. Renungkan ekmbali satu demi satu kebejatan politik yang melanda tanahair lewat belakangan ini selepas berlalunya PRU 12. berhati-hatilah Melayu ~ Islam... takut-takut kita semua terpedaya hanya dengan melihat kepada serban, jubah dan tudung labuh yang dipakai mereka...

0 comments:

Post a Comment